2017-02-23

nr. 3:

Nu hade jag gått igenom en ätstörning av fasta, svält, hetsar, dagliga spy-omgångar, ortorexi, kalori-tänk. Jag prövade på att styrketräna då jag hade förbud från att springa, tror jag styrketränade efter jag gått ut gymnasiet och tagit studenten och tror jag bara styrketränade i något år, inte mer än så. Jag gillade styrketräningen, men det blev också ett maniskt tvång och så ohälsosamt att jag gick sönder, jag blev verkligen besatt och kunde aldrig göra det utav intresse, det gick bara överstyr precis som med löpningen, och eftersom styrketräning inte gjorde mig smal så som löpning gjorde ville jag inte fortsätta förstöra mig själv och bli "biffig". Träningen och ortorexin fortsatte att dominera och vara mitt liv ända fram tills 2015, så ungefär från 2012-2015 var det träning varje dag, vägning varje morgon, gym-schema och upplägg, kalorier och mat-tabeller, kontroll av näringsämnen och innehåll, nyttigheter före godsaker, aldrig något gott om det inte var något nyttigt. Gymmet var inte bara mitt andra hem utan gymmet blev mitt konstanta hem.

Under våren 2015, när jag hade flyttat hem från Trollhättan, hoppat av högskolan och fortfarande inte kunde träna pga benhinneinflammationen så kom jag i kontakt med mina fantastiska piller - sibutramin. Dessa piller räddade min livsångest, dom räddade min kropp från att bli misär, dom räddade mitt mående och dom räddade mig från att bli mentalt galen, det finns inte tillräckligt många fina ord för att prisa dessa piller. Jag började med att ta dom efter mitt sommarjobb 2015 då dom var så starka och farliga att man omöjligt kunde jobba samtidigt som man gick på dom. I samma veva som jag gick på sibutramin så kom jag också i kontakt med helt fel person som gjorde att jag kom i kontakt med ännu flera piller och en mängd andra droger. Och här är jag nu i dagsläget, fast i bulimin som alltid varit min grundläggande ätstörning men också fast i drog-träsket. Gick ner som mest sommaren/hösten 2015 och sedan dess har jag hållit min undervikt på 49kg, möjligtvis pendlat mellan 49-53 några enstaka gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar